החלפת ירך בגישה קדמית

לחצו כאן כדי  לקבוע פגישת ייעוץ עם רופא מומחה

במהלך הניתוח כבר אין צורך לנקוט בחתכי שרירים. הטכנולוגיה הייחודית מאפשרת להחליף את המפרק הפגוע בצורה זעיר פולשנית ולקצר את תקופת ההחלמה לאחר ההליך מחצי שנה לשבועיים.

החלפת מפרק הירך בישראל בשיטת "הגישה הקדמית" – החלמה מלאה תוך שבועיים בלבד

זהו אמצעי הכרחי לשיקום ושימור התנועה האנושית עקב תהליכי ההזדקנות הטבעיים של הגוף. כאשר סחוס המפרק נעשה דק יותר ונשחק, העצמות מתחילות להתחכך זו בזו וגורמות לכאבים עזים בתנועה קלה ביותר. זה לא רק מגביל את הניידות, אלא ממש הופך את החיים לסיוט. ככלל, הבעיה ניתנת לפתרון רק על ידי ניתוח – אפילו התרופות החזקות ביותר יכולות להקל באופן זמני רק על כאב. 

כיצד בוצעה פעולה דומה בעבר? טרם המצאת השיטה החלפת ירך בגישה קדמית?

 כבר לפני 4-5 שנים תנאי מוקדם לניתוח החלפת מפרק הירך בישראל ובעולם היה הרדמה מוחלטת וחתך של 20 ס"מ בירך ובשרירים, דרכו ניגש המנתח למפרק כדי להחליף אותו במלאכותי. ההליך ארך שלוש שעות ובהמשך המטופל עמד להתאוששות כואבת שנמשכה שישה חודשים.

כיצד מתבצע ההליך הכירורגי החלפת ירך בגישה קדמית?

בהליך החלפת ירך בגישה קדמית הרגליים מספקות למנתח גישה נוחה למפרק בזמן שהאדם שוכב על הגב. בעבר בוצע הליך דומה כאשר המטופל בצידו: לא ניתן היה למנוע פגיעה בשרירים וברצועות.

באיזה גודל החתך שהרופא הכירורג מבצע סהליך החלפת ירך בגישה קדמית? 

 כעת הרופא מבצע חתך של עד 7 ס"מ בצד הקדמי של הרגל, מכניס את הציוד הדרוש, מנחה את הניתוח, מסתכל על מסך המוניטור ורואה אך ורק את רגלו של המטופל, כאילו הייתה באוויר.

היתרונות של החלפת מפרק הירך בגישה קדמית 

יתרונותיה של שיטה זו ברורים – הימנעות מאנדופרוסטטיקה מסורתית, הרופא מגן על המטופל מפני התאוששות ממושכת לאחר הניתוח וכאבים חזקים הנגרמים כתוצאה מפגיעה בשרירים ורצועות. השהייה המרבית בבית החולים בניתוח זה אינה עולה על יומיים. כמה שעות אחרי זה, אתה יכול לקום על הרגליים ללא סיוע של הליכון. וזו פריצת דרך אמיתית באורתופדיה . בנוסף, המטופל משקר פחות, הסיכון לפקקת ורידים מצטמצם ואין צורך לרשום מדללי דם.

צילום:freepik