מפרק ירך – כל מה שחשוב לדעת

מפרק ירך

מפרק הירך זהו בעצם המפרק המחבר בין הגפה התחתונה אל האגן והוא מאפשר את יכולת התנועה באזור זה.

מפרק זה הוא בין המפרקים הגדולים שיש בגוף ולמעשה הוא המפרק השני הגדול ביותר אחרי המפרק של הברך.

בשל המיקום, הגודל והפעולות של המפרק הוא נושא הרבה מאוד משקל ועומס. 

כאבים במפרק ירק

כאבים שמפרק של הירך בעקבות שחיקה שלו הם מאוד נפוצים. הכאבים יכולים להיות חזקים מאוד ועלולים להפריע לתנועה באזור ולקשיים בזמן הליכה.

ניתן להקל על הכאבים באמצעות משככי כאבים ובאמצעות פיזיותרפיה אולם הדבר לרוב לא ירפא את המקום והשחיקה תדרדר ותחמיר עם הזמן ולכן חשוב לבצע מעקב ובדיקות אצל רופא מיומן בתחום שיוכל לדעת מתי יש צורך בניתוח להחלפת מפרק הירך על מנת לחזור לשגרה תפקודית. רופא מאוד מומלץ בתחום זה הוא ד"ר אריאל פורמן שהינו רופא מומחה, בעל ניסיון עשיר בתחום שיוכל לבדוק ולהבין את הדברים לעומק ולהציע את הטיפול המתאים ביותר.

החלפת מפרק ירך

בדרך כלל המצבים בהם לא יהיה מנוס מלבצע ניתוח להחלפת מפרק ירך הם כאשר משככי הכאבים הרבים שניתנים לא יעילים והכאבים רק הולכים ומתגברים ופגעים מאוד בניהול שגרה תקינה, בנוסף יהיה צורך בניתוח כשהתפקוד הגופני ויכולת התנועה יורדת באופן משמעותי מיום ליום.

מעבר לכך, כאשר ישנה בעיה מולדת או בעיה שנוצרה מפציעה במקום ומצב המפרק הולך ומחמיר מיום ליום, יהיה צורך לבצע החלפת מפרק ירך.

הכנה לניתוח החלפת מפרק ירך 

ראשית כל בטרם הניתוח חשוב שתקבלו ליווי והכוונה נכונה מרופא מומחה שיכין אתכם לניתוח ויסביר לכם את השלבים המדויקים וההוראות לפני ואחרי הניתוח. 

ולכן חשוב מאוד שתפנו לרופא שיגרום לכם להרגיש בטוחים תחת ידיו כמו ד"ר אריאל פורמן שמבצע ניתוחים אלו כבר הרבה מאוד שנים ויוכל להרגיע אתכם ולתת לכם את התמיכה הטובה ביותר.

הניתוח יארך משעה או מספר שעות בודדות שלאחריהן יהיה צורך באשפוז למספר ימים בהתאם לצורך.

 ההחלמה מהניתוח לוקחת בדרך כלל מספר שבועות או חודשים בודדים שאחריהם יורגש שיפור משמעותי באיכות החיים.

צילום:freepik