חומצה היאלורונית – מה זה?

הזרקות של חומצה היאלורונית הינן מתן תת עורי של תכשירים המבוססים על חומצה היאלורונית לצורך מידת המראה, תיקון הא-סימטריה של תווי הפנים, לחות והצערת העור.

איך עובדת חומצה היאלורונית 

חומצה היאלורונית הינה מרכיב במטריקס החוץ תאי המווסת את תהליכי התחדשות התאים ומטבוליזם ואחראי על איזון הלחות של העור. תפקידה העיקרי של החומצה ההיאלורונית הוא לשמור על מולקולות מים, ובכך לספק פונקציה המגנה על המחסום של העור, ומונעת את הזדקנותו והיווצרות קמטים.

עם הגיל, רמת החומצה ההיאלורונית ברקמות פוחתת באופן משמעותי, מה שמעורר הזדקנות העור, אובדן נפח הרקמה הטבעית והיווצרות קמטים בפנים. זריקות חומצה היאלורונית פותרות בעיה זו על ידי חידוש טבעי של רמת הלחות הדרושה ברקמות.

על ידי משיכת מולקולות מים לעצמה ויצירת שימור אופטימלי, החומצה ההיאלורונית מבצעת מספר פונקציות – היא מעניקה לחות ומחליקה את העור, מסירה קמטים ומעצבת את נפח הפנים.

לאחר מתן התרופה, חומצה היאלורונית משולבת באופן טבעי ברקמות מבלי להרגיש מישוש, ולאחר זמן מה היא מופרשת לחלוטין מהגוף.

כל התכשירים המבוססים על חומצה היאלורונית שונים בריכוז החומר:

  • צפיפות נמוכה (בין 14 ל -18 מ"ג / מ"ל) – משמשת בריו-ריוואליזציה ומזותרפיה ליצירת עתודת לחות והשבת מאזן מים תקין בעור. הוא מוזרק לשכבות העור.
  • צפיפות בינונית (בין 18 ל -22 מ"ג / מ"ל) – משמשת להצערת עור הפנים, העלמת קמטים (למשל הזרקות לקפלי האף). הגדלת שפתיים. מוזרק לשכבות הדרמיס האמצעיות והעמוקות.
  • צפיפות גבוהה (בין 22 ל- 25-30 מ"ג / מ"ל) – משמש להחזרת נפחי הפנים שאבדו, מילוי קמטים עמוקים, עיצוב המראה (תיקון עצמות לחיים, סנטר וכו '). הם מוחדרים לשכבות העמוקות של הדרמיס.

השפעת ההליך נמשכת 6-24 חודשים, ולעתים אף יותר – הכל תלוי בסוג התרופה ובקצב התהליכים המטבוליים בגוף המטופל. אם תרצה, ניתן לחזור על ההליך מאוחר יותר באופן מלא או חלקי.

למידע נוסף לחצו כאן

צילום:freepik