מה ההבדל בין פסיכולוג לפסיכיאטר?

הרבה אנשים נוטים להגיד כי אין הבדל משמעותי בין פסיכולוג לבין פסיכיאטר. אך במבחן התוצאה ניתן לספק לא מעט הבדלים בין אנשי המקצוע הללו. לכל אחד מהם יש את היתרונות ואת החסרונות שלו, בדיוק כמו לאנשי מקצוע אחרים. אם אתם רוצים לקבל טיפול כזה או אחר, יהיה עליכם להכיר את ההבדלים בין הפסיכולוג לבים הפסיכיאטר. כך לפני שתפנו אל פסיכולוג או פסיכיאטרית מומחית תדעו מי מהם מתאים לכם כמו כפפה ליד. 

ההבדל בצורת הטיפול בין פסיכולוג לפסיכיאטר

מי שיצא לו להגיע לטיפול אצל פסיכיאטרית מומחית או פסיכולוג מנוסה יבחין מיד בהבדלים. ישנם הבדלים משמעותיים באופן הטיפול בין אנשי המקצוע הללו. פסיכיאטרים לרוב מבצעים את הטיפול על ידי תרופות ביחד עם שיחה על המצב. פסיכולוג מצד שני לא רשאי לתת תרופות, ולכן כל הטיפול מתבסס על שיח. הפסיכולוג ינסה לרדת אל שורש הבעיה ולנסות לפתור אותה מבפנים. הטיפול הפסיכיאטרי נועד על מנת לתת מענה של כאן ועכשיו.

ההשפעה העתידית של הטיפולים הללו

ניתן להגיד כי גם טיפול אצל פסיכולוג מוסמך וגם טיפול אצל פסיכיאטרית מומחית הוא מצוין. אך הטיפול הפסיכולוגי ברוב המכריע של המקרים יתחיל להראות תוצאות רק כעבור זמן מסוים. יש כאלה שאומרים שאחרי מספר שבועות ואחרים שמדברים על מספר חודשים. הטיפול הפסיכיאטרי מתחיל להראות תוצאות על המקום מכיוון שהוא משלב תרופות. תוכלו כמובן לבצע גם שיחות עומק ביחד עם המטפל על מנת לנסות לרפא את הבעיה לאורך זמן. אחרת אתם עלולים למצוא את עצמכם שוב באותה סיטואציה.

הבדלים משמעותיים גם בעלויות הטיפול

קשה מאוד להגיע האם זול יותר לפנות אל פסיכיאטרית מומחית או אל פסיכולוג מיומן. בכל מקרה מדובר על טיפולים שהם לא זולים, אך כאלה שיכולים לשדרג את אורח החיים בצורה משמעותית. ברוב המקרים שעת פגישה עם פסיכיאטר תהיה יקרה יותר בהשוואה לשעת פגישה עם פסיכולוג. אך כאן היד עשויה להיות מעט נטויה מכיוון שלכל אחד יש את המחירים שאותם הוא לוקח. תוכלו למצוא את עצמכם חוסכים לא מעט על ידי השוואת מחירים.

צילום:freepik