בסתיו 2020, המחלקה לניהול הון אנושי הציגה את MS החדש שלה באימון מנהלים וייעוץ ארגוני. התואר החדש נועד לענות על הביקוש הגובר למנהלים מוסמכים ויועצים ארגוניים. תעודת ההנהלה בייעוץ ארגוני ומנהיגות שינוי מכינה אותך למיומנויות בסיסיות בפיתוח ארגוני, ייעוץ וניהול שינויים.
כדי להצליח כיועץ ארגוני, עליך להיות בעל ניסיון רב כמומחה לפיתוח בענף קשור ויכולת לעקוב אחר הקצאת משאבים. על ידי שליטה במיומנויות מנהיגות וייעוץ ארגוני, תוכל להשפיע על שינוי ארגוני אפקטיבי ולפתח יוזמות המשפיעות על עסקים וארגונים ללא מטרות רווח. בין אם אתה מאמן מנהלים, יועץ, סוכן שינויים או מנחה שעובד עם מערכות השפעה, ידע וכישורים הם קריטיים להצלחתך בתוכנית זו.
אנשים רבים מתייחסים ליועצי ניהול ופיתוח ארגוני כללי כי הם מסתמכים על שילוב של מומחים וכללים כדי לעבוד על פרויקטים מורכבים. לעומת זאת, יועצים פנימיים הם עובדים במשרה חלקית או במשרה מלאה בארגון הלקוחות.
יועצים כאלה מאומנים היטב בתחום העסקים
לרוב בעלי ניסיון ניהולי, והם מסתמכים על מוניטין מצוין כדי להחזיר את החברה למסלול ולהמשיך לגייס אחרים מקבוצות שנפגעו במשבר. ישנן מספר תוכניות שבאמצעותן יועצים מפתחים את כישוריהם לפתרון בעיות ולהשגת מטרות ארגון הלקוחות.
כיועץ לפיתוח ארגוני
אתה מפקח על פגישות המשמשות בעסקים, מפתח תוכניות, מלמד מנחי פגישות כיצד לארגן חומרים, לקבוע סדר יום ולהמשיך את הפגישות. הרעיון מאחורי ייעוץ ארגוני הוא לנצל את המשאבים הזמינים בצורה הטובה ביותר ולארגן אותם לארגון מבני הגיוני ומועיל. במנהל עסקים בפיתוח ארגוני באוניברסיטת ספרינג ארבור, תלמד את שיטות הייעוץ הטובות ביותר ותחקור רכש, הערכה, אבחון, איסוף נתונים, טכניקות משוב, תכנון יישום, יוזמות שינוי, התנגדות לשינויים וסוגיות פנימיות אחרות.
למשל
יועץ לפיתוח ארגוני עובד עם קבוצות שונות כדי לזהות את הבעיות החשובות ביותר בתוך הארגון. אבחון מקצועי כולל הערכה של האפקטיביות הארגונית הכוללת, ותהליך הייעוץ מסייע לצמצם את מכשולי השיפור שהתגלו. ללקוחות יש זכות לצפות מיועצי הניהול להיות רגישים ליחסי אנוש ותהליכים, ללא קשר לתחום ההתמחות שלהם ולשפר את "יכולתן של חברות לפתור בעיות עתידיות והווה".
תהליך הניתוח שלנו מספק ללקוחות הערכה מפורטת של הביצועים הנוכחיים ומסייע להם לבצע צעדים מתונים לצמיחה ואופטימיזציה
אנו מפתחים עיצוב ארגוני מקיף שיענה על צרכי לקוחותינו לעיצוב ארגוני. יש לנו גם קבוצת ייעוץ העובדת עם ארגוני מנהיגות המחפשים שיפור, צמיחה ושינוי.
כיועץ לפיתוח ארגוני
יש לי ניסיון של יותר משני עשורים בניהול וייעוץ לעמותות, כולל עשר שנים כמנכ"ל. הלקוח שלי והמייסד ליון ניומן ייעוץ הוא יועץ ניהול המסייע לעמותות להאיץ את השפעתן, להשיג את מטרותיהן ולהגיב לסביבה המשתנה במהירות.
הגדרת עדיפות
היא חיונית למשימת הארגון לשקף את הסביבה המשתנה. יועצים, כולל אלה שיש להם מטרה מאחורי התרגול שלהם, תורמים להנהלה הבכירה במשימה החשובה של שמירה על קיימות הארגון בעולם המשתנה במהירות. Measurement Resources היא חברה המוקדשת לתמוך בלקוחות ביישום משימותיהם ולהעלות את הארגונים שלהם לשלב הבא.
בהתבסס על מה שאתה לומד מההערכה שלך
אתה יכול לעבוד עם צוות הניהול כדי לתכנן וליישם שינויים בשיטות העבודה, בסביבות המשרד ובהתנהגות. המיומנויות שנרכשו באמצעות MBA של אוניברסיטת ספרינג ארבור בייעוץ ארגוני יעזרו לך להפוך למנהיג יעיל על ידי הבנת פסיכולוגיה של צוות, דינמיקה וכיצד לנהל שינויים בכל רמה.
המרכז לפיתוח מקום עבודה (CWD) מספק שירותי ייעוץ ארגוני למנהלים
אנשי סגל ומנהלים מהארוורד לניהול שינויים מורכבים ולשיפור האפקטיביות הארגונית. תפקידו של יועץ OD הוא להעריך תחום מסוים של רווחה ארגונית ולערוך תוכניות פעולה לשינוי. ארגונים קוראים ליועצים לפתור בעיות ספציפיות, להציע הכשרה ועזרה בשינויים גדולים ושינויי מנהיגות.
המשימה העיקרית של מתרגל OD
היא להעריך היבט מסוים של ארגון באמצעות מחקר וחקירה, אשר מתבצע לעתים קרובות לפני ביקור היועצים בארגון. במקרה זה, יועץ ארגוני מנסה לזהות את נקודות החוזק של המערכת ולחשוף את החולשות הטמונות בניהול החברה. בנוסף ללמידה ולזיהוי צרכים ארגוניים, יועץ OD יכול גם לספק משוב יקר ערך להראות דרך לשיפור.
תהליך ייעוץ משמעותי
כרוך בטיפול בבעיות המוגדרות על ידי הלקוח בצורה כזו שתגלה הגדרה משמעותית וההתחייבות תתקדם. אם הלקוח צריך עזרה בהגדרת הבעיות האמיתיות, הרשויות יכלו לטעון כי מנהלים הנחושים לעקור את בעיותיהם אינם צריכים יועץ ניהול.
פיטר בלוק מסביר כי תפקיד ייעוץ
הוא לסייע לאדם, צוות או ארגון לשנות, במקום להיות בעל סמכות תן להם לשנות. יועצים ארגוניים מקצועיים עובדים עם מחלקת משאבי אנוש של החברה כדי לפתח שאלות ראיון, ליצור עמדות אפקטיביות וללמוד את החברה כדי לתת משוב לשיפור תהליכיה.
כחצי מהרצף כולל אימון, ייעוץ תהליכי, פיתוח ארגוני דיאלוגי, ייעוץ שיתופי וכל התיאוריה של שינוי המערכת. תואר שני ודוקטורט בפסיכולוגיה תעשייתית וארגונית הם דרישות אקדמיות סטנדרטיות לעבודה בתחומים אלה.
לאחר שהתקבלה החלטה וחל שינוי, אין זה נדיר שיועצים ימשיכו לעבוד עם החברה ליישום השינוי.