האם כדאי להשתמש בתרופות סבתא לשלשול

למרות שתרופות אלו יכולות להקל על הסימפטומים של שלשול, הן אינן מטפלות בגורם הבסיסי. תרופות אלו עלולות להחמיר מחלות וזיהומים מסוימים – חיידקיים וטפילים – מכיוון שהן מונעות מהגוף להיפטר ממה שגורם לשלשול. תרופות ללא מרשם מספר תרופות ללא מרשם, בפיקוח רופא, יכולות לסייע בשלשול חריף אם התסמינים אינם חמורים. תרופות אלו יכולות לסייע בהקלה על שלשולים מדי פעם וניתן לשמור אותן בהישג יד בארון התרופות שלך.

הם בשום פנים ואופן לא תרופה לשלשול

אבל ניתן להוסיף אותם או להגדיל אותם בתזונה של ילד כל עוד הם נסבלים היטב לאחר מתן. ישנן תרופות בשוק (Kaopectate ו-Immodium לשמות שניים) המיועדות לשלשול, אך אסור להשתמש בהן בילדים ללא המלצת איש מקצוע רפואי, מכיוון שהן עלולות להחמיר את המחלה או לגרום למצבים חמורים אף יותר.

אם אתה מנסה שינויים באורח החיים ותרופות ביתיות לטיפול בשלשול אך לא מצליח, הרופא שלך עשוי להמליץ על תרופות או טיפולים אחרים. אנטיביוטיקה או תרופות אנטי טפיליות יכולות לסייע בטיפול בשלשול הנגרם על ידי חיידקים או טפילים.

לפעמים שלשול הנגרם על ידי חיידקים מטופל באנטיביוטיקה

כדי למנוע מהזיהום להתפשט בכל הגוף. שלשול הנמשך מספר שבועות יכול להיחשב ככרוני, וחשוב לעבוד עם רופא על מנת לקבל אבחון וטיפול בגורם הבסיסי לשלשול על מנת למנוע התייבשות ותת תזונה. טיפול בנוסף לשמירה על דיאטה שיכולה לסייע בהקלה על שלשולים, ישנן תרופות רבות אחרות בהן תוכל להשתמש כדי לעזור לך להחלים במהירות. כאשר השלשול אינו חמור מספיק כדי לקחת את הילד לרופא, ישנן תרופות ביתיות שההורים יכולים להשתמש בהן כדי להפחית את השלשול ולגרום לילד להרגיש טוב יותר.

חשוב לטפל בשלשולים של ילדכם מוקדם ככל האפשר

כי עבור רוב הילדים, הסיכון המיידי ביותר הוא התייבשות. 5 אם לילדך יש שלשול, הקפד לשים לב לסימפטומים של התייבשות. שלשול התייבשות יכול להיות מסוכן ויכול להתפתח במהירות אצל ילדים צעירים. התייבשות שלשול יכולה להיות קטלנית לילדים צעירים ולקשישים.

אם יש לך שלשולים יותר מ-3 פעמים ביום ואינך שותה מספיק נוזלים, אתה עלול להתייבש. אם אתה מיובש, ייתכן שיהיה עליך לפנות לבית החולים לקבלת נוזלים תוך ורידי כדי להחליף אובדן נוזלים שנגרם משלשול, הקאות וחום.

CBC

מדידות אלקטרוליטים ובדיקות תפקודי כליות יכולים לעזור לקבוע את חומרת השלשול. הרופא שלך ישאל על ההיסטוריה הרפואית שלך, יבדוק את התרופות שאתה נוטל, יבצע בדיקה גופנית וייתכן ויבקש בדיקות כדי לקבוע את הגורם לשלשול שלך. אם השלשול שלך נגרם ממחלה חמורה יותר, כגון מחלת מעי דלקתית, הרופא שלך ינסה לשלוט במצב. אם הרופא שלך קובע שהאנטיביוטיקה גורמת לשלשול, הם עשויים להוריד את המינון או לעבור לתרופה אחרת.
למידע מורחב בנושא של האם כדאי להשתמש בתרופות סבתא לשלשול ותרופות סבתא לשלשול עליך להעיף מבט ב- trufotsavta.co.il

אבל אם כל השאר נראה לא במקום ואתה חושב שאתה רק סובל ממקרה חמור של שלשול

ישנם כמה טיפולים, גם תרופות וגם תרופות ביתיות, שיכולים לעזור לעצור את הדימום. במקרים מסוימים, הפסקת שלשול כוללת גם הימנעות ממזונות שעלולים לגרום לקלקול קיבה. מזונות מסוימים יכולים לעזור להקל על תסמיני שלשול, בעוד שמזונות אחרים יכולים להחמיר את השלשול.

מזונות לאכול

למרות שזה עשוי להיראות מנוגד לאינטואיציה לאכול מזונות מסוימים לשלשול, זה יכול לעזור להקל על הסימפטומים של שלשול ולהבטיח שהבריאות שלך לא תתדרדר אם אתה לא אוכל. מאכלים קלים אנשים עם שלשול צריכים לאכול מאכלים רכים מכיוון שמאכלים חריפים או מורכבים עלולים לגרות את המעיים. אולי אתה חושב שאוכל מחמיר את השלשול שלך, אבל בחירות מזון יכולות לעזור להקל על התסמינים ולהבטיח שהבריאות שלך לא תתדרדר כתוצאה מכך. למרבה המזל, ישנם מזונות רבים שיכולים לעזור לאדם להפחית את הסימפטומים של שלשול.

חלק מהשינויים התזונתיים שאנשים מנסים לעתים קרובות להאט או לעצור את השלשול בבית כוללים את דיאטת BRAT

הימנעות ממזונות שעלולים לגרום לשלשול, אכילת מזונות שמאטים את השלשול ושתיית מים מרובה. התגובה הישנה לשלשולים הייתה הכנסת דיאטת BRAT (בננות, אורז, רסק תפוחים וטוסט), מכיוון שמזונות אלו מכילים קלסרים טבעיים ולכן מסייעים בהפחתת נזילות הצואה. מכיוון שחלק מהמזונות הללו, במיוחד בננות ואורז, הם קלסרים וגורמים לעצירות, הם יכולים לעזור להקל על שלשולים. עם זאת, דיאטת BRAT לבדה לא תעזור לילדך להתאושש מהר יותר משלשולים.

למרות שהדפוס יכול להשתנות עם הזמן

במיוחד כאשר ילדכם עובר למזון מוצק1, חריגות יכולות להיות גם לא נוחות וגם מטרידות עבורו, במיוחד כאשר השינוי קשור לשלשול. הילד שלך יכול גם לקבל זיהום שגורם לשלשול אם אתה מכניס את האצבעות לפה שלך לאחר נגיעה בצעצועים או בחפצים אחרים המזוהמים בצואה של ילד נגוע. ואל תשתו משקאות ספורט או משקאות מוגזים – הם מכילים אלקטרוליטים, אבל תכולת הסוכר הגבוהה שלהם עלולה להחמיר את השלשול. אנשים עם שלשול צריכים להימנע גם מממתיקים מלאכותיים, שכן חלקם משלשלים.

לפעמים זה יכול לעזור לבודד מזונות ששומרים על צואה וכאלה שמספקים יותר נוזלים. הרעיון הוא שהמזונות האלה כבר לא גורמים לשלשול ויכולים גם לעזור להאט אותו תוך תמיכה כלשהי באדם.

מזונות ונוזלים עם תכולת סוכר גבוהה יותר

כגון מיצים, עוגיות, עוגות ומשקאות מוגזים, יכולים לתרום לשלשולים על ידי משיכה של נוזלים נוספים למעיים, שטיפה מהירה של עודפי נוזלים וסוכר לצד השני. תוספת נוזלים עם דלקת ילדים, כמו גם נוזלים אחרים המבוססים על אלקטרוליטים, יכולה לסייע במניעת התייבשות כאשר לילד יש צואה תכופה, כבדה ומימית. "אחת הטקטיקות החשובות ביותר לשלשול היא לתת עדיפות להידרציה", אומרת רייצ'ל פרנקלין, MD, מנהלת רפואית של מחלקת רפואת המשפחה של הרופאים באוקלהומה; הסיבה לכך היא ששלשול עלול לגרום להתייבשות חמורה. אל תעשה שתף בפינטרסט יש להימנע ממשקאות מוגזים או מוגזים מכיוון שהם עלולים לגרות את מערכת העיכול ולהחמיר את הסימפטומים של שלשולים.

רחצה ומי שתייה מנחלים או אגמים מזוהמים עלולים להוביל לזיהומים כרוניים ולשלשולים

תינוקות בטיפול בילדים יכולים לחטוף ג'יארדאזיס ולשאת את הטפיל הביתה, מה שגורם לבני המשפחה לחוות שלשולים. Cryptosporidium גורם לעיתים קרובות לשלשול מימי שיכול להימשך שבועיים או יותר.

בדרך כלל

אנשים חווים תחילה כאבי בטן מתכווצים, ולאחר מכן שלשולים, שיכולים להימשך 3-5 ימים. זיהומים טפיליים עלולים לגרום לשלשול, אך לרוב לגרום גם לתסמינים אחרים כגון בחילות, הקאות, עייפות, נפיחות/גזים וירידה במשקל. שלשול הנגרם על ידי הנגיף משפיע על אנשים בכל הגילאים. זה מאופיין ביציאות רפויות או מימיות שכיחות יותר מהרגיל (3 עד 15 פעמים ביום). שלשול בדרך כלל אינו רציני ובדרך כלל חולף תוך יום או יותר.

"הגיע הזמן להתקשר לרופא שלך כאשר השלשול נמשך יותר מכמה ימים," אומר ד"ר קירבי. טיפול ביתי אנשים עם שלשול צריכים גם לוודא שהם מקבלים מנוחה מספקת, שכן מצבי לחץ במהלך שלשול יכולים להחמיר את המצב.