אינטרס הלקוח מול אינטרס החברה

מהו הניגוד בין האינטרס של הלקוח והחברה?

האינטרס של הלקוח הוא לקנות את המוצר במחיר נמוך יותר והאינטרס של החברה הוא למכור את המוצר במחיר גבוה יותר.

האינטרס של הלקוח הוא לקנות את המוצר במחיר נמוך יותר, אך האינטרס של החברה הוא למכור אותו במחיר גבוה יותר. החברה זקוקה לרווח על מנת לשמור על עסקיה ולבצע השקעות עתידיות. הניגוד הזה בין אינטרסים של לקוחות לאינטרסים של החברה נמשך מאז המכירה הראשונה של הסחורה.

האינטרס של הלקוח הוא האינטרס של החברה. הלקוח תמיד צודק, והחברה צריכה לעשות מה שהלקוח רוצה.

האינטרס של הלקוח לא תמיד מתיישב עם האינטרס של החברה. זה יכול להיות לפעמים, אבל ייתכן שלא במקרים אחרים. לדוגמה, לקוח עשוי לרצות לרכוש מוצר שיישבר תוך שבוע, אך הוא מוכן לשלם עבורו יותר כי הוא יודע שלא יזדקק לו לאורך זמן. לחברה יהיה תמריץ למכור את המוצר הזה מכיוון שהם מרוויחים ממנו יותר כסף ממוצרים אחרים שיש להם פחות סיכוי להישבר ולהחזיק מעמד זמן רב יותר.

כיצד מותגים גדולים חטפו את הרגשות שלך למען הרווח שלהם

זה מאוד נפוץ שמותגים חוטפים את הרגשות שלנו כדי למכור את המוצר שלהם. הם עושים זאת על ידי שימוש במגוון טכניקות כגון עיצוב רגשי, סיפורים ומדיה חברתית.
עבור פרטים מורחבים על יניב גבריאל באפשרותך לגלוש לאתר ggrehovot.co.il

טכניקה אחת שבה משתמשים הרבה מותגים כאשר מנסים למכור לך משהו היא עיצוב רגשי. זה כאשר הם משתמשים בכוח העיצוב כדי לגרום לך להרגיש משהו לגבי המוצר או המותג עוד לפני שראית אותו. דוגמה לכך תהיה שימוש בשיר או תמונה עצובים במדיה החברתית כדי לגרום לאנשים לרחם על המותג ולאחר מכן לקנות את המוצר שלהם כאקט של חסד.

טכניקה נוספת שבה משתמשות חברות בעת מכירת מוצרים היא סיפור סיפורים. ניתן לעשות זאת באמצעות מודעות או באמצעות יצירת תוכן ברחבי החברה בפלטפורמות מדיה חברתית כמו אינסטגרם ופייסבוק. הדרך שבה הם מספרים

רעיון החטיפה הרגשית הוצג לראשונה על ידי רוברט סיאלדיני בספרו Influence: The Psychology of Persuasion. סיאלדיני מגדיר זאת כ"כל טכניקה שמטרתה לשנות את ההתנהגות או האמונות של אחרים באמצעות שימוש ברגשותיו של האדם."

בעולם של היום, זה לא נדיר לראות חברות משתמשות בטקטיקות חטיפה רגשית כדי להגדיל את המכירות והרווחים שלהן. מותגים גדולים חטפו את הרגשות שלך למען הרווח שלהם על ידי שימוש במגוון של טריקים שיווקיים פסיכולוגיים כמו מחסור, פחד ודחיפות. הם גם משתמשים בפלטפורמות מדיה חברתית כמו פייסבוק ואינסטגרם כדי ליצור תחושת קהילה כוזבת בקרב הצרכנים.

הערה של מנהל שיווק על איך לאזן בין שני האינטרסים

מנהלי שיווק נמצאים תמיד במצב קשה בכל הנוגע לאיזון בין האינטרסים של החברה שלהם לאינטרסים של הלקוח. חשוב להם להבין שהלקוחות תמיד יתעניינו יותר באינטרס שלהם מאשר באינטרס של החברה.

על מנהל השיווק לעשות כל שביכולתו כדי לוודא שהלקוח ירגיש שהוא נשמע ומבינים אותו. זה יכול להיעשות על ידי מתן הזדמנות לספר את הסיפור שלהם ועל ידי לוודא שמנהל השיווק לא רק לוקח את מה שהם אומרים כערך נקוב.

בעולם שבו לקוחות תמיד מתלוננים על כך שחברות רק מעוניינות "למכור" להם משהו, חשוב למשווקים ללמוד כיצד לאזן בין צרכי הלקוח לצרכי החברה.

מנהל שיווק זה מסביר כיצד לעשות זאת על ידי מתן כמה דוגמאות למה שהם עשו בקריירת השיווק שלהם. הם מדברים על החשיבות של הקשבה ללקוחות שלך והבנת מה הם רוצים. הם גם מזכירים שחשוב לזכור גם את יעדי החברה שלך ולא לתת להם ללכת לאיבוד בדשדוש.

אינטרס הלקוח מול אינטרס החברה: הערה של מנהל שיווק כיצד לאזן בין שני האינטרסים – צרכי הלקוח, צרכי החברה