רשת תקשורת אלחוטית Wi-Fi

בימים האחרונים הפכה טכנולוגיית התקשורת האלחוטית לחלק בלתי נפרד מסוגי התקני תקשורת רבים המאפשרים למשתמשים לתקשר גם באזורים מרוחקים. התקנים המשתמשים בתקשורת אלחוטית הם טלפונים אלחוטיים, התקני GPS ניידים, טכנולוגיית זיגבי, מחשבים אלחוטיים וחלקים של טלוויזיה בלוויין.

ניתן לחלק טכנולוגיות תקשורת אלחוטית לסוגים שונים בהתאם למרחק התקשורת

היקף הנתונים וסוג ההתקן המשמש. דוגמאות לרשתות אלחוטיות כוללות רשתות סלולריות, רשתות מקומיות אלחוטיות (WLAN), רשתות חיישן אלחוטיות, רשתות תקשורת לווין ורשתות מיקרוגל יבשתיות. ללא קשר לסוג יישום התקשורת האלחוטית, רשתות היא אחת הטכנולוגיות החשובות ביותר בשוק הטלקומוניקציה.

חלק מהטכנולוגיות האלחוטיות הסטנדרטיות החשובות ביותר כוללות WiFi, WiMAX, Bluetooth, Femtocell, 3G ו- 4G. עם זאת, לא כל סוגי החיבורים האלחוטיים זהים ולא ניתן להשתמש בהם לאותם יישומים.

מסמך היכרות זה מכסה את היסודות של אופן הפעולה של טכנולוגיות אלחוטיות וכיצד ניתן להשתמש בהן ליצירת רשתות. היום נתמקד בסוגי הטכנולוגיות האלחוטיות הנמצאות ביישומי טכנולוגיית מידע.

Wi-Fi

היא טכנולוגיית רשת המשתמשת בגלי רדיו כדי לספק העברת נתונים מהירה למרחקים קצרים. ייתכן שיש לך סמארטפון, מחשב נייד, טאבלט או מכשיר דומה והוא עשוי להיות מצויד ב- Bluetooth או ב- Wi-Fi אלחוטי. התקנים אלחוטיים שונים בשימוש במקלטים ובמשדרים.

טכנולוגיית ה- Wi-Fi מקורו בשנת 1985

כאשר פסק דין של ועדת התקשורת הפדרלית האמריקאית ניקה את תדרי התדרים לשימוש ללא רישיון מ -900 מגה-הרץ (מגהרץ) ל -24 ג'יגה-הרץ (ג'יגה-הרץ) ו -5.8 ג'יגה-הרץ. אימוץ נרחב של RF – -CMOS MOSFETs (תדר רדיו CMOS) ו- LDMOs (Lateral Dispersed MOS Devices) הוביל להתפתחות והתפשטות של רשתות אלחוטיות דיגיטליות בשנות התשעים, והתקדמות נוספת בטכנולוגיית MOSfet הובילה לגידול ברוחב הפס בשנות ה -2000 תחת Edholm. החוק.

LAN אלחוטי מחבר התקנים שונים (מחשבים ניידים

טלפונים ניידים) לנקודת גישה (נתב WLAN) כדי לגשת לאינטרנט. נקודות גישה משתמשות ברוחב פס המשתרע על פני מספר מכשירים ויכול להיות מועבר למרחקים ארוכים ברשתות אלחוטיות. מחשבים יכולים גם להתחבר לרשת באמצעות חיבור אלחוטי.

נקודת גישה אלחוטית מאפשרת התקנים אלחוטיים להתחבר לרשת האלחוטית

הוא מספק נתונים שימושיים מאוד על המכשירים ברשת שלך, מספק אבטחה יזומה ומשרת מטרות מעשיות רבות אחרות. נקודות גישה לוקחות את רוחב הפס שמגיע מהנתב ומותחות אותו לכמה מכשירים שיכולים להגיע הכי רחוק ברשת.

הפונקציה של נקודת גישה אלחוטית ברשת אלחוטית דומה לתפקוד של מגבר במערכת סטריאו ביתית. בדומה למחשב, מתאם אלחוטי מעביר נתונים לאות רדיו ומעביר אותם לאנטנת המשתמש.

שידור תדרי רדיו של אותות רשת אלחוטית כפוף למגוון הפרעות

כולל אפקטי התפשטות מורכבים הנשלטים על ידי מנהל הרשת. כתוצאה מכך, קיים סיכוי עצום שאותות רדיו עלולים להפריע לאותות אחרים ממערכת תקשורת אלחוטית או מרשת. מכיוון שהטכנולוגיה משתמשת בתדר 2.4GHz, כל טכנולוגיות התקשורת פעילות בו זמנית, ותמיד קיימת אפשרות להפרעה.

נתבי WiFi ניתן למצוא בחיי היומיום

המכסים אזורים קטנים עד בינוניים כגון משרדים וחללי מגורים, וניתן להרחיב את טווח ה- WiFi באמצעות משחזרים. רשתות LAN אלחוטיות משתמשות בטכנולוגיית ספקטרום רחב כדי לאפשר תקשורת בין מספר מכשירים בטווח מוגבל. טכנולוגיית תדרי רדיו היא רשת אלחוטית מקומית המשתמשת בטכנולוגיית תדרי רדיו בדומה לטכנולוגיית רדיו סלולרי דיגיטלי או טכנולוגיית רדיו בתדר נמוך.

מכשירי רדיו אלה מופעלים על ידי קבוצת משנה של עשרות טכנולוגיות שונות המיועדות לסולמות וטופולוגיות שונות ליישומים שונים

כאשר אנו מדברים על רשתות אלחוטיות מקומיות, אנו מתארים תרחישים בהם התקנים המאפשרים WiFi (סמארטפונים, טאבלטים ומחשבים אישיים) מחוברים במשרד או בבית לנתב כדי לספק גישה לאינטרנט ללא שימוש בכבל רשת מקומי. לא ניתן להשתמש בכל טכנולוגיות התקשורת האלחוטית ברשת המספקת גישה לאינטרנט, אך חלקן מאפשרות רשת למרחקים קצרים ושיתוף קבצים.

פיט IT אחראית לשילוב נקודות גישה לרשת אלחוטית והתקני תקשורת אלחוטית אחרים ברשת אוניברסיטת פיטסבורג. קיימת חומרה שאינה תואמת Wi-Fi PittNet.

כדי לספק אבטחה נוספת, הרשת האלחוטית של האוניברסיטה דורשת אימות של משתמשי קצה כדי להתחבר להתקנים אלחוטיים באמצעות תוכנת לקוח אלחוטי המסופק על ידי ספק 8021X. שירות המדריכים המרכזי של האוניברסיטאות משמש כבסיס לשירותי אימות, לרבות גישה לרשת אלחוטית. יחידות האוניברסיטה נדרשות להסיר את כל ההתקנים של תשתית הרשת האלחוטית (נתבי WLAN וגשרים) שלא הותקנו עם פיט IT.

רשתות אלחוטיות גורמות למיותר של ארגונים ורשתות לחבר נקודות קצה שונות של התקני מחשב כגון טאבלטים

מחשבים ניידים, סמארטפונים וציוד היקפי מוטבע. הוא מאפשר העברת כל סוגי הנתונים למרחקים קצרים וארוכים ללא צורך בחוטים פיזיים.

לעוד מידע בנושא של רשת תקשורת אלחוטית Wi-Fi נא לבדוק ב- sysmarter.co.il