מה חשוב לדעת על בניה קלה?

בשנים האחרונות השימוש בחומרים קלים פתח עולם חדש לגמרי של אפשרויות לתעשיית הבנייה ולקוחותיה, אך ראוי לציין שלא כולם מבינים את היתרונות הטכנולוגיים שלה באופן מלא.
בכדי לראות מידע בנושא של מה חשוב לדעת על בניה קלה? ובילדר תעשיות עליך להעיף מבט ב- easyco.co.il

בנייה קלה מתייחסת לשימוש בעץ

עץ בנייה העשוי סיבים מלוכדים וחומרים אחרים. זהו סוג אחר של בנייה מאשר קונסטרוקציה קונבנציונאלית המשתמשת בבטון. באופן מסוים, שיטות אלה דומות לשיטות הנהוגות בבנייה רגילה, אך בנייה קלה כיום שמה גם דגש על קונסטרוקציות קלות משקל.

בנייה קלה מוערכת כאלטרנטיבה חסכונית וגמישה לבנייה

בונים יכולים לבנות זול ומהיר יותר, ובנייתם של המבנים שיש לנו כיום תבוצע בתאוצה גדולה יותר. זה מה שהופך את הבנייה הקלה לאטרקטיבית כל כך עבור בונים, מהנדסים ואדריכלים כאחד. שיטת הבנייה הקלאסית הייתה וכנראה נשארה כאן, אך לבנייה קלה יש יתרונות רבים אחרים, כמו עלויות בניה נמוכות יותר, עלויות תחזוקה נמוכות יותר ובנייה גמישה יותר.

בבניה קלה יש צורך לשים דגש על בטיחות

כשבונים מבנים בבנייה קלה, יש לפתח, ליישם, לאכוף ולאכוף נהלי הפעלה סטנדרטיים כתובים עבור בניינים המכילים מבנים קלים. ויש  לבצע התאמה מחדש של מערכות הגנה מפני אש במקרה של הרחבות ושיפוצים. בנוסף, הרחבה או שיפוץ צריכים לדרוש חידוש של מערכות כיבוי האש במבנה.

למעט כמה יוצאים מן הכלל, שימוש בחומרים שאינם דליקים, התקנת ספרינקלרים והתקנת מטפי כיבוי היא הדרך הטובה ביותר להגן על מבנה, חיים ורכוש, בין אם הוא בנוי בבנייה קלה או חומרי בניין מסורתיים.

משקל רכב קל מושג על ידי בנייה קלה

כמו כן, הביקוש לחומרי בניין קלים יותר ניזון גם מהצורך להבטיח צמצום טביעת הרגל הפחמנית של הבנייה. השימוש בבטון קל משקל מאפשר מבני בנייה גבוהים יותר, מכיוון שעלות הוספת בטון מזוין לתמיכה במשקל הבטון הרגיל ממוזערת. זו סיבה עיקרית לכך שהשימוש בחומרים קלים בבניית בניינים רבי קומות כמו בנייני משרדים כה פופולרי בקרב קבלני בטון.

כפי שאמרנו, אתה צריך לדעת לאיזה סוג של בניין אתה נכנס כדי להיות בטוח ככל האפשר, ובנייה קלה היא התחלה טובה. ולמען הבטיחות, על הכבאים לבדוק את המבנים בשלב הבנייה ולהכיר את המוצרים השונים המשמשים כיום במבנים קלים.